Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Learning based on research as didactic alternative of the teaching-learning process in law school: An extracurricular experience in development
Indexado
WoS WOS:000546210100010
Scopus SCOPUS_ID:85092392877
DOI 10.5354/0719-5885.2020.54858
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The present work is based on three aspects. Firstly, there was a description of a problem that directly affects the development and progression of competencies required of law students, which turns out to be a weakness in achieving the graduation profile. Secondly, there was an exploration of the didactic option of research-based learning as an alternative to developing skills in law students. Also, it explored the advantages of research-based learning to meet the required competencies of law education. A systematization of the selected information was conducted. Finally, there were a description and presentation of observations extracted from experience. The implementation of this methodology outside of a traditional classroom context involved extracurricular workshops held at the Law School of the Santo Tomas Antofagasta University. Findings suggested that research-based learning as a methodological strategy can be applied in extracurricular contexts with interesting advances that become evident throughout time.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mendoza, Mauricio Andrés Figueroa Hombre Universidad Santo Tomás - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.