Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



PERSPECTIVES OF COLLABORATIVE WORK AND IMPLICATIONS IN THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS OF MIDDLE EDUCATION OF THE REGION OF BIOBIO, CHILE
Indexado
WoS WOS:000546552300008
DOI
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study is a multiple case study with a qualitative approach, the information generation technique was the semi-structured interview, which was later analysed through the content analysis technique. The main findings are the fact that, according to the teachers, the collaborative work allows to incorporate tools, strategies and develop skills in conjunction with their peers, a relevant aspect for training in practice. As a result, this allows them to more efficiently and easily address the progress of students presenting Special Educational Needs. At the same time, the need to better organize collaboration in order to avoid the dispersion of professional efforts is evident.

Disciplinas de Investigación



WOS
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Toledo Segura, Juana Mujer Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
2 Aparicio Molina, Carolina Mujer Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.