Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teachers Victimizing Students: Contributions of Student-to-Teacher Victimization, Peer Victimization, School Safety, and School Climate in Chile
Indexado
WoS WOS:000546626500004
Scopus SCOPUS_ID:85081311192
DOI 10.1037/ORT0000445
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Although most of the school violence literature is focused on peer victimization, interest is growing in teachers being victimized by their students. However, there is far less interest in students being victimized by their teachers, patterns of mutual victimization, and how they are associated with other school factors. Using the conceptual framework of school violence in evolving contexts. the present study examined teacher-to-student victimization in Chile and tested, for the first time, the associations of student-to-teacher victimization, peer victimization, school safety, classroom climate, and school climate at the individual and school levels. The sample consisted of 50.344 students (51.6% female) in Grades 5-8 in 431 schools in Chilean public-funded schools. Findings indicated that verbal types of teacher-student mutual victimization were more prevalent than physical and sexual victimization. Teacher-to-student victimization was higher among male and younger students. Multilevel analyses showed that student-to-teacher victimization, school safety, classroom climate, and school climate were associated with teacher-to-student victimization. We discuss the need for whole-school approaches that enhance social and academic support from teachers to reduce mutual forms of victimization and suggest a public health approach that places the school in the center.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychiatry
Social Work
Scopus
Psychiatry And Mental Health
Developmental And Educational Psychology
Arts And Humanities (Miscellaneous)
Psychology (Miscellaneous)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 LOPEZ-LEIVA, VERONICA ALEJANDRA Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
Ctr Res Inclus Educ - Chile
2 Benbenishty, Rami Hombre Hebrew Univ Jerusalem - Israel
Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
Hebrew University of Jerusalem - Israel
3 Astor, Ron A. Hombre UNIV CALIF LOS ANGELES - Estados Unidos
University of California, Los Angeles - Estados Unidos
4 ASCORRA-COSTA, MARIA EUGENIA PAULA Mujer Ctr Res Inclus Educ - Chile
Hebrew Univ Jerusalem - Israel
Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
Hebrew University of Jerusalem - Israel
5 Gonzalez, Luis Hombre Ctr Res Inclus Educ - Chile
Center for Research in Inclusive Education - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 15.38 %
Citas No-identificadas: 84.62 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 15.38 %
Citas No-identificadas: 84.62 %

Financiamiento



Fuente
CONICYT (Chile)
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo de Fomento al Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Fondo de Fomento al Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Funding was obtained from CONICYT (Chile) under research grants FONDECYT 1191267, FONDEF IT14I10132, and PIA CONICYT CIE 160009. This research received ethics approval from the Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso.
Funding was obtained from CONICYT (Chile) under research grants FONDECYT 1191267, FONDEF IT14I10132, and PIA CONICYT CIE 160009. This research received ethics approval from the Pontificia Universi-dad Católica de Valparaíso.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.