Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Epistemic problem of pedagogy: some definitions and approximations
Indexado
WoS WOS:000546656000003
DOI
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this article is to demonstrate an approach to the problematization of an episteme of pedagogy through the definitions that have been made of it and the exposition of some educational theories that are part of the epistemological journey of pedagogy. This will allow contributing to the epistemic discussion about the elaboration of knowledge in the field of pedagogy. Methodologically, a conceptual review of the term pedagogy was carried out in articles of scientific divulgation at international and national level, in relation to some educational theories that have at the base a way of constructing knowledge that could generate contributions or approximations in the understanding of the construction of knowledge from pedagogy. The results of this review reveal that throughout the history of pedagogy, ways of conceiving the world have been developed and, as a result, knowledge has been built in the pedagogical sphere. The conclusion that underlies this reflection is that pedagogy must be understood from the epistemic field in relation to pedagogical knowledge, since knowledge has been built from the beginning of it through its definitions and its task in the educational field

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Heeren Herrera, Maximiliano Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.