Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Cognitive Stimulation at Home and in Child Care and Children's Preacademic Skills in Two-Parent Families
Indexado
WoS WOS:000552204700001
Scopus SCOPUS_ID:85088478192
DOI 10.1111/CDEV.13380
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper used the Early Childhood Longitudinal Study-Birth Cohort (N= 1,258) to examine the influence of hilevels of cognitive stimulation from mothers, fathers, and childcare providers at 24 months and children's pre-academic skills at 48 and 60 months in two parent families. Results from path analysis showed direct positive effects of fathers' early cognitive stimulation on early reading and math skills at 48 and 60 months. There were also two moderated effects: The effects of high levels of maternal stimulation at 24 months on early math and reading skills at 48 months were largest for children also receiving high levels of cognitive stimulation from their childcare providers. Implications for including fathers in studies of the home cognitive stimulation and strengthening the parent-childcare connection are discussed.

Revista



Revista ISSN
Child Development 0009-3920

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Educational
Psychology, Developmental
Psychology, Development
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cabrera, Natasha J. Mujer UNIV MARYLAND - Estados Unidos
University of Maryland - Estados Unidos
University of Maryland, College Park - Estados Unidos
2 Moon, Ui Jeong - Hannam Univ - Corea del Sur
Hannam University - Corea del Sur
3 Fagan, Jay - Temple Univ - Estados Unidos
Temple University - Estados Unidos
4 West, Jerry Hombre UNIV MARYLAND - Estados Unidos
University of Maryland - Estados Unidos
University of Maryland, College Park - Estados Unidos
5 Aldoney, Daniela Mujer Universidad del Desarrollo - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
National Institute of Child Health and Human Development
Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development
NICHD grant

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study was supported by a NICHD grant #R01HD078547-05.
This study was supported by a NICHD grant #R01HD078547‐05.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.