Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.1109/SCCC.2017.8405108 | ||||
| Año | 2017 | ||||
| Tipo | proceedings paper |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
Actually, university education proposes a teaching based on competences promoting the significant learning. Chilean universities are in a period of implementation of the teaching-learning process based on a model focused on learning, this is making the teacher in a facilitator of learning through the carrying out of educational innovation. This article presents the empirical experience of incorporating the active methodologies to a sample for this empirical study was composed of students from Basic Computing and Programming subjects, where project-based on competences learning was implemented in a collaborative atmosphere integrating of the geology career. This is an exploratory and descriptive study where the data were obtained through the application of questionnaires that measured to approaching teaching (ATI), learning processes (SPQ), learning experience (CEQ) and methodological innovation satisfaction. The application and analysis of the results of the surveys reflects the implementation of active methodologies contribution in the classroom developing the meaningful learning.
| Revista | ISSN |
|---|---|
| 2018 37 Th International Conference Of The Chilean Computer Science Society (Sccc) | 1522-4902 |
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Manriquez Barria, Jacqueline | Mujer |
UCN - Chile
Universidad Católica del Norte - Chile |
| 1 | Barria, Jacqueline Manriquez | Mujer |
Universidad Católica del Norte - Chile
|
| 2 | MENESES-VILLEGAS, CLAUDIO | Hombre |
UCN - Chile
Universidad Católica del Norte - Chile |
| 2 | Villegas, Claudio Meneses | Hombre |
Universidad Católica del Norte - Chile
|
| 3 | IEEE | Corporación |
| Agradecimiento |
|---|
| El Centro de Innovación Metodológica y Tecnológica (CIMET) de la Universidad Católica del Norte tiene como uno de sus propósitos el favorecer la reflexión y la mejora de las propias prácticas docentes en pro de la calidad, procurando una educación de calidad y de aprendizajes significativos, creando condiciones permanentes para que las experiencias innovadoras se conviertan en una práctica institucionalizada, es decir, en cultural organizacional. Para ello, se realiza la aplicación de cuestionarios que miden procesos de enseñanza-aprendizaje en los cursos impartidos por los docentes como intervención del proceso educativo mediante un enfoque cuantitativo. |