Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Students' willingness to participate in speaking activities through the use of scripted role-plays
Indexado
WoS WOS:000558389900006
DOI
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The following study is a result of an action research carried out in an English as a foreign language class in a subsidized Chilean school, where 77 % of its population is at social risk. 38 of the participants are seventh grade students. The study addresses students' willingness to participate in speaking activities in English class before and after the implementation of a drama based pedagogy strategy known as scripted role-play. The students showed great commitment to scripted role-play as a way to learn English. Participants had the chance to work collaboratively with their peers in a safe and engaging environment, improving their social skills as they performed different roles. The study concludes that students are willing to participate in speaking activities after the use of scripted role-plays. This result is also coherent with the students' perceptions of the intervention.

Revista



Revista ISSN
Revista Comunicacion 0379-3974

Disciplinas de Investigación



WOS
Biology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lara Castro, Jonathan Hombre Colegio Rucalhue - Chile
2 DIAZ-LARENAS, CLAUDIO HERALDO Hombre Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.