Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



CHARACTERISTICS OF EDUCATIONAL LEADERSHIP PRACTICES IN SCHOOL INTEGRATION PROGRAMS THAT FAVOR COLLABORATIVE WORK
Indexado
WoS WOS:000560247700003
SciELO S0718-97292020000200027
DOI
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the last years the concept of educational leadership has been strongly introduced in school institutions, encouraging to innovate, focalize and favor learning development. Recent research in Chile has considered this type of leadership in different educational agents such as the school principal and the Chief of the Pedagogical Technical Unit. However, we haven't found research that studies in-depth, the experience of other members of the leadership teams as pedagogical leaders within the school system. For this reason, this study addresses the characteristics of pedagogical leadership in the context of an Inclusive Education Program, as a work space for teachers that is relevant to delve in and reflect, due to its features, that are important for this aspect of leadership. We carried out a qualitative study based on individual interviews, with the purpose of identifying the characteristics of pedagogical leadership of the program coordinators that are recognized by their community as developing good PIE (Educational Integration Program) practices.

Revista



Revista ISSN
Perspectiva Educacional 0718-9729

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
Aparicio Molina, Carolina Mujer Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
1 Rivera Medina, Yovely Del Carmen - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.