Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



SCHOOL-UNIVERSITY INTERSECTION : A HYBRID SPACE OF COLLABORATION TO STRENGTHEN PRESERVICE TEACHER EDUCATION AND TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Indexado
WoS WOS:000560247700006
DOI
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Faced with the challenge of improving educational systems, the articulation between school and university emerges as a possibility to advance in this regard. This article presents a qualitative study, based on a single, intrinsic case, defined here as a working group (GT, for its name in Spanish), formed by two universities and schools in a Spanish autonomous community. This research describes how an inter-institutional relational space is shaped, and included the participation of school teachers and university scholars, members of the GT. The results highlight five axes that structure and characterize this relational space, where the reflection on problems of everyday educational practice converge with academic knowledge and practical knowledge of the school community. Our findings accentuate the enrichment of both school and university educational experiences, through the transfer of co-constructed knowledge, a result of inter-institutional collaboration.

Revista



Revista ISSN
Perspectiva Educacional 0718-9729

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Tenorio Eitel, Solange Andrea Mujer Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
2 Jardi Ferre, Andrea Mujer Univ Barcelona - España
3 Puigdellivol Aguade, Ignasi Hombre Univ Barcelona - España
4 Ibanez Salgado, Nolfa - InteractuaChile Educ Cultura & Desarrollo Chile - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.