Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Investigating the major factors that contribute to satisfaction with university formation in Psychology and Teaching in Chile
Indexado
WoS WOS:000566127800001
Scopus SCOPUS_ID:85089969127
DOI 10.1080/08841241.2020.1807447
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of this study was to understand which factors contribute most to Psychology and Teaching graduates' satisfaction with their university professional formation. Two factors were assessed: the level of admissions selectivity by the university attended, and the salary received once employed. The participants graduated from three universities in Chile, one public and two private selected as representing three levels of university selectivity. The sample was constructed by random selection among five cohorts of graduates, from 2012 to 2016. A self-report questionnaire was administered on two occasions, in 2015 for the first three cohorts and in 2017 for the last two. The obtained sample included 587 graduates, in Psychology and in Teaching of Basic Education. The results reveal that selectivity is related to graduates' satisfaction with their university experience; the more selective the university in which they are admitted, the more graduates are satisfied. Salary, on the other hand, is related to satisfaction only in the case of the least selective university. The findings provide some directions for how universities can improve graduates' satisfaction.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Business
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ESPINOZA-DIAZ, OSCAR GERMAN Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
2 GONZALEZ-FIEGEHEN, LUIS EDUARDO Hombre Programa Interdisciplinario Invest Educ PIIE - Chile
Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación (PIIE) - Chile
3 Sandoval, Luis Hombre Universidad Tecnológica Metropolitana - Chile
4 Loyola, Javier Hombre Programa Interdisciplinario Invest Educ PIIE - Chile
Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación (PIIE) - Chile
5 McGinn, Noel Hombre Harvard University - Estados Unidos
6 Castillo, Dante Hombre Programa Interdisciplinario Invest Educ PIIE - Chile
Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación (PIIE) - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 20.0 %
Citas No-identificadas: 80.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 20.0 %
Citas No-identificadas: 80.0 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Comision Nacional de Investigacion Cientifica y Tecnologica (CONICYT) through the FONDECYT project
IESED-Chile
Instituto Interuniversitario de Investigación Educativa

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was supported by the Comision Nacional de Investigacion Cientifica y Tecnologica (CONICYT) through the FONDECYT Project No1151016. The authors are solely responsible for the contents of this report.
This research was supported by the Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica (CONICYT) through the FONDECYT Project N°1151016. The authors are solely responsible for the contents of this report. We appreciate the valuable support given by the Instituto Interuniversitario de Investigación Educativa (IESED-Chile).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.