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Unlawful advertising, health products and self-regulation
Indexado
WoS WOS:000456005200004
Scopus SCOPUS_ID:84975266601
SciELO S0719-367X2016000100004
DOI 10.7764/CDI.38.922
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This work analyses the unlawful advertising of products with alleged health benefits through the complaints received by the Spanish self-regulatory system for advertising between 2010 and 2015. A total of 323 complaints are characterised according to the profile of the complainant, the advertiser, the mass media and the decision of the advertising jury. The work also examines the conduct of advertisers, in breach of general advertising regulations on unfair or misleading advertising contents, and of specific regulations on the advertising of products with alleged health benefits.

Revista



Revista ISSN
Cuadernos.Info 0719-3661

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Disciplinas de Investigación



WOS
Communication
Social Sciences, Interdisciplinary
Scopus
Communication
Library And Information Sciences
SciELO
Applied Social Sciences

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Perello Oliver, Salvador Hombre Univ Rey Juan Carlos - España
Universidad Rey Juan Carlos - España
1 Oliver, Salvador Perelló Hombre Universidad Rey Juan Carlos - España
2 Muela Molina, Clara Mujer Univ Rey Juan Carlos - España
Universidad Rey Juan Carlos - España
2 Molina, Clara Muela Mujer Universidad Rey Juan Carlos - España
3 Hormigos Ruiz, Jaime Hombre Univ Rey Juan Carlos - España
Universidad Rey Juan Carlos - España
3 Ruiz, Jaime Hormigos Hombre Universidad Rey Juan Carlos - España

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Financiamiento



Fuente
gobierno de España
Ministry of Economy of the Government of Spain

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Agradecimientos



Agradecimiento
Research that derives this article is funded by the National Project "Publicidad enganosa en radio de productos relacionados con la salud (PERSA)" ("Misleading advertising on health-related products on radio") granted by the Ministry of Economy of the Government of Spain (CSO2014-55804-R) within the framework of the call RETOS: 2015-2017.

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