Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Cartoons, advertising and transmediality
Indexado
WoS WOS:000456006700011
Scopus SCOPUS_ID:85007334506
SciELO S0719-367X2016000200011
DOI 10.7764/CDI.39.752
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This historical, diachronic, descriptive and analytical study examines the advertising strategies in cartoons: indirect and well-established advertising, surreptitious and unregulated, emerging and unknown strategies and cross-media and transmedia actions. The research shows that the indirect modality is typical of European cinema, while the surreptitious one is present in all films. Credit-roll is the most abundant strategy, although its brevity veils it; there is a great presence of product placement and brand placement, barely noticeable due to its subtlety, and enhanced by its animated nature. Besides licensed products, there are interactive marketing actions (multiplatforms, Web 2.0) that produce transfers of audiovisual consumption in related industries and connected circles.

Revista



Revista ISSN
Cuadernos.Info 0719-3661

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Communication
Social Sciences, Interdisciplinary
Scopus
Communication
Library And Information Sciences
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Amoros Pons, Anna Mujer UNIV VIGO - España
Universidad de Vigo - España
1 Pons, Anna Amorós Mujer Universidade de Vigo - España
2 Comesana Comesana, Patricia Mujer Univ Isabel I - España
Universidad Isabel I - España
2 Comesaña, Patricia Comesaña Mujer Universidad Isabel I - España
Univ Isabel I - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
R&D Group CS2, UdV

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Project ref. 64102N801 (R&D Group CS2, UdV, IP: Anna Amoros Pons, Ph. D.). This study was conducted in a research residency at the University of Aveiro (CETAC, Media, Portugal, 2012) on the consumption of animation films/cartoons/video games in university students.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.