Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Social transcultural representations about the concept of university social responsibility
Indexado
WoS WOS:000456041100003
Scopus SCOPUS_ID:85029707395
DOI 10.1080/03075079.2017.1359248
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The new paradigms of university social responsibility (USR) conceive students as key players who express their beliefs, attitudes and opinions both in the professional training process and in their willingness to serve the community in line with the agenda of USR. This research focuses on a comparative study of the social representations that students of two higher education institutions have on the concept of USR. From a qualitative methodological perspective, using focus groups and semi-structured interviews as the information collection technique, the narratives of 50 participants were analysed by codifying and prioritizing the categories in accordance with the assumptions of the central core theory for the study of social representations. The results show that the central core of the representation focuses on prosocial sense. The peripheral elements are associated with social awareness, mutual respect, co-responsibility, social projection, university identity, and comprehensive education and entrepreneurship, among others.

Revista



Revista ISSN
Studies In Higher Education 0307-5079

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ayala-Rodriguez, Nelly Mujer Univ Catolica Colombia - Colombia
Universidad Católica de Colombia - Colombia
2 Barreto, Idaly - Univ Catolica Colombia - Colombia
Universidad Católica de Colombia - Colombia
3 Rozas Ossandon, German Hombre Universidad de Chile - Chile
4 Castro, Alejandra Mujer Univ Catolica Colombia - Colombia
Universidad Católica de Colombia - Colombia
5 Moreno, Sebastian Hombre Univ Catolica Colombia - Colombia
Universidad Católica de Colombia - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Catholic University of Colombia
the Catholic University of Colombia

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Catholic University of Colombia [grant number PIC_212_P_1].
This work was supported by the Catholic University of Colombia [grant number PIC_212_P_1].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.