Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.1145/3231709 | ||||
| Año | 2019 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
Conclusions: The results allow us to conclude that gamification is an encouraging approach with which to teach C programming, a finding that is aligned with previous empirical studies concerning gamification on programming courses, carried out in academic contexts. Nonetheless, we are aware that further validation is also required to corroborate and strengthen the findings obtained and to investigate whether the kind of gamified elements (mechanics, dynamics, and aesthetics) used have any influence on students' performance, among other issues that deserve further investigation and that are explained throughout this article.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | MARIN-CAMPUSANO, BEATRIZ MARIELA | Mujer |
Universidad Diego Portales - Chile
|
| 2 | FREZ-ZACHARY, JONATHAN | Hombre |
Universidad Diego Portales - Chile
|
| 3 | Cruz-Lemus, J. | - |
Univ Castilla La Mancha - España
Universidad de Castilla-La Mancha - España |
| 4 | Genero, Marcela | Mujer |
Univ Castilla La Mancha - España
Universidad de Castilla-La Mancha - España |
| Fuente |
|---|
| CONICYT |
| Ministerio de Economía y Competitividad |
| Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica |
| MINECO/FEDER |
| Federación Española de Enfermedades Raras |
| Comisión Nacional de Investigación CientÃfica y Tecnológica |
| Consejo Nacional de Innovacion, Ciencia y Tecnologia |
| Ministerio de EconomÃa y Competitividad |
| Consejeria de Educacion, Cultura y Deportes de la Direccion General de Universidades, Investigacion e Innovacion de la JCCM |
| Fondo Europeo de Desarrollo Regional and Ministerio de Economia y Competitividad |
| ConsejerÃa de Educación, Universidades y Sostenibilidad, Gobierno de Canarias |
| Energy Market Authority of Singapore |
| Consejería de Educación, Universidades y Sostenibilidad, Gobierno de Canarias |
| Myelin Project |
| Office of Integrative Activities |
| Agradecimiento |
|---|
| This work has been developed within the ENSE Project (REDI170020) funded by CONICYT, the SEQUOIA Project, (TIN2015-63502-C3-1-R) (MINECO/FEDER) funded by "Fondo Europeo de Desarrollo Regional and Ministerio de Economia y Competitividad," and the GEMA project funded by "Consejeria de Educacion, Cultura y Deportes de la Direccion General de Universidades, Investigacion e Innovacion de la JCCM." |
| This work has been developed within the ENSE Project (REDI170020) funded by CONICYT, the SEQUOIA Project, (TIN2015-63502-C3-1-R) (MINECO/FEDER) funded by “Fondo Europeo de Desarrollo Regional and Ministerio de Economía y Competitividad,” and the GEMA project funded by “Consejería de Educación, Cultura y Deportes de la Dirección General de Universidades, Investigación e Innovación de la JCCM.” |