Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The new teaching career policy in Chile: Perspectives from school principals
Indexado
WoS WOS:000456782300006
Scopus SCOPUS_ID:85061856412
DOI
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the Chilean educational context emerges a new policy as a system of professional teacher development called the New Teaching Career Law which will be implemented in 2017. This study aims to investigate from the perspective of school principals (n = 173), the impact of the organizational, relational, and individual dynamics of the New Teaching Career Law. The study employed a mixed-method research design using a descriptive-exploratory approach. The results of this study suggest that the process of teacher sorting considers the following points the most important elements in evaluating a teacher's performance: experience, continuous professional development, and results of the teacher evaluation portfolio. However, principals do express doubt regarding the relationship between the categorization obtained by teachers and the effectiveness of them in the school context.

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Quiroga, Marta Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Aravena, Felipe Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.