Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Improving students' satisfaction in a massive online academic writing course
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:80052715209
DOI 10.1109/ICALT.2011.98
Año 2011
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Teachers in fully online courses face the challenge of achieving students' satisfaction - usually measured using students' surveys - as it is known to affect engagement and motivation, which in turn improves learning outcomes. This challenge grows in complexity with the number of students enrolled in the course. In this paper we report an attempt to improve students' perception on their teacher in a massive online academic writing course. In the experimental group the way contents were delivered was changed, the same as the role teachers had. Content was embedded in a story and the teacher acted as the presenter of each chapter during the course. Results showed that students' perception improved significantly, particularly on how they perceived the teacher's availability. © 2011 IEEE.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Villalon, Jorge Hombre Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
2 Heiremans, Carolina Mujer Universidad Adolfo Ibáñez - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.