Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Professional habitus and intersubjective relationships between beginning teachers and experienced Habitus profesional y relaciones intersubjetivas entre profesores principiantes y experimentados 1
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84859342166
DOI
Año 2012
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the article the authors describe the professional habitus from the point of view of intersubjective relations between learner and experienced professors within the context of the Mapuche community's rural schools in the Araucania area in Chile. They analyze the relationship characterized by methodological differences in the teaching work, differences that tend to disappear as the learner teacher achieves the experienced teacher's habitus. From the pedagogical point of view, a kind of distancing can be observed between the learner and experienced teacher, since there is no apparent partnership between both. The methodology in qualitative and the authors make use of semistructurated interviews. The results refer to the categories "pedagogical acts", "professional habitus of learner teachers", " face-to-face relationship" and "action projects". They conclude that both teacher types have different paradigmatic visions and that they do not show direct intersubjective relations.

Revista



Revista ISSN
Perfiles Educativos 0185-2698

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Martín Cantero, Daniel San Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Rapimán, Daniel Quilaqueo Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
Universite de la Sorbonne Nouvelle Paris III - Francia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.