Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



School culture, practices and resilience in education, students and teachers of vulnerable social contexts Cultura escolar, prácticas de enseñanza y resiliencia en alumnos y profesores de contextos sociales vulnerables
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84864757340
DOI 10.11144/JAVERIANA.UPSY11-1.CEPE
Año 2012
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this article is examined the level that issues such as perception of ins-titutional culture, teaching practices inside the classroom and students and teachers' resilience are associated with vulnerable social institutions educational achievement. We present a quantitative study of descriptive correlational, with 502 students and 39 teachers at two educational institutions with acceptable learning achievements which are located in vulnerable social areas. Perception is measured by: 1) Institutional culture, 2) daily Teaching practices, and 3) Resilience. In students perceptions of institutional culture and the daily work of teaching are high correlated. These perceptions have moderate correlation with resilience. On the other hand, teachers' of school culture and practices are medium correlated, and there is no correlation of both with resilience. These results are discussed and deepened.

Revista



Revista ISSN
Universitas Psychologica 1657-9267

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Paucar, Marco Antonio Villalta Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
2 Guajardo, Eugenio Saavevedra Hombre Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.