Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



HARD WORK, A THIRST FOR LEARNING AND A LITTLE BIT OF LUCK: THE CAREER OF MILLENNIAL PUBLIC SCHOOL HEADTEACHERS IN CHILE
Indexado
WoS WOS:000457231900005
SciELO S0718-97292019000100069
DOI 10.4151/07189729-VOL.58-ISS.1-ART.821
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Traditional studies on leadership career have been developed under lineal assumptions, in which a teacher moves slowly up through the school levels, from classroom responsibilities to school headship. In latest years, a growing number of young school leaders have taken the headship of a school, however, little is known about their trajectory to this role. This study aims to fill that gap in literature, exploring the career of Millennial generation public school headteachers. Using a qualitative approach, we interviewed 9 head teachers and analyzed their career considering their life-stories. Even though each story is particular, there was a great convergence in relation to the themes in their career, and we identified 3 central elements: hard work, an openness to learning and a favorable context. Implications to leadership career both at national and local levels are being discussed.

Revista



Revista ISSN
Perspectiva Educacional 0718-9729

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Poblete, Sergio Galdames Hombre UCL Inst Educ - Reino Unido
UCL Institute of Education - Reino Unido
1 Galdames Poblete, Sergio Hombre UCL Institute of Education - Reino Unido
UCL Inst Educ - Reino Unido

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.