Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



HISTORICIZING PRIMARY BILINGUAL ELEMENTARY SCHOOL FOR THE DEAF
Indexado
WoS WOS:000457231900008
SciELO S0718-97292019000100138
DOI 10.4151/07189729-VOL.58-ISS.1-ART.836
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This text presents an overview of deafness and education. It aims to present the education for the deaf from historical aspects and legal texts, to the current scenario of bilingual education, anchored in Cultural Studies and Deaf Studies. It is an exploratory and bibliographic study, based on theoretical sources such as books, articles and legal texts that are relevant to the subject matter. The results point to the countless challenges of education in Brazil, such as sparse professional qualification of teachers, low salaries, high rates of grade retention and evasion in schools, among others. The education of the deaf seems to suffer from those same influences, in addition to the constructed beliefs and the social imagery, focusing on the disabilities of deaf people, a fact perceived even through legal texts.

Revista



Revista ISSN
Perspectiva Educacional 0718-9729

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cerutti Mueller, Marcia Beatriz Mujer Univ La Salle - Brasil
Universidade La Salle - Brasil
2 Quaresma da Silva, Denise Regina Mujer Univ La Salle - Brasil
Universidade La Salle - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.