Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Do clinical tutors believe to have changed their teaching practices one year after finishing a faculty development course? ¿Creen haber cambiado los docentes un año después de un curso de docencia clínica?
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84869995580
DOI 10.4321/S1575-18132012000300012
Año 2012
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction. Faculty development courses can improve the performance of teachers. We designed a ten sessions course aimed to improve the teaching skills of professionals who have responsibilities as tutors in clinical settings. Three courses were given in year 2008. The courses were held in teaching hospitals once a week to make easier for tutors to attend. The courses included curriculum, methodology and evaluation modules. They were student centred, took place in the workplace and employed local teachers with a degree in health sciences education that were clinical tutors themselves. Aim. To assess whether clinical tutors perceived themselves as having made changes in their teaching practices one year after having finished the course. Subjects and methods. An anonymous online survey with thirteen closed questions and space for open comments was administered online. One year after finishing the respective course, an invitation to complete the survey was e-mailed to the fifty-five tutors who completed one of the year 2008 courses. Results. Forty-one tutors answered the survey (74.5%). Changes in teaching practices and in major aspects of the teaching process were declared in all the items consulted in the survey: teaching methodology 83%, assessment of students 71%, programs 34%. Conclusions. Clinical tutors perceive themselves as having made positive changes in their teaching practices after a faculty development course. Currently the ninth similar course is being given. © 2012 Educación Médica.

Revista



Revista ISSN
Educacion Medica 1575-1813

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Medicine (All)
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Herskovic Prof., Pedro Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Miranda, Teresa Mujer Universidad de Chile - Chile
3 Cortés, Esteban Hombre Hospital Clínico de la Universidad de Chile - Chile
Hospital Clínico Universidad de Chile - Chile
4 DELUCCHI-BICOCCHI, MARIA ANGELA Mujer Universidad de Chile - Chile
5 Gómez, Patricia Mujer Hospital Clínico de la Universidad de Chile - Chile
Hospital Clínico Universidad de Chile - Chile
6 Jiusán, Astrid Mujer Universidad de Chile - Chile
7 Maida, Ana - Universidad de Chile - Chile
8 MENDOZA-INSUNZA, LAURA Mujer Hospital Clínico de la Universidad de Chile - Chile
Hospital Clínico Universidad de Chile - Chile
9 Millan-Kluesse, Teresa Mujer Universidad de Chile - Chile
10 Puxant, Miguel Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.