Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Textual genres and writing difficulties in specialized domains
Indexado
WoS WOS:000457687300001
Scopus SCOPUS_ID:85061291788
SciELO S0718-09342019000100004
DOI 10.4067/S0718-09342019000100004
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Writing is widely believed to be more difficult than reading comprehension. This difficulty is even greater for specialized texts; as a type of specialized communication, they must obey concrete norms, which can vary based on domain or textual genre. This article aims to identify the most frequently written genres and greatest writing challenges among different groups (specialists, students, and laypersons) in the specialized domains of medicine, tourism and the public administration and to identify the major writing difficulties they pose. A series of in-person interviews and online surveys were conducted. Quantitative and qualitative analysis shed light on the textual genres posing the greatest writing difficulties for the target groups and the causes thereof.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Linguistics, Letters And Arts

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 da Cunha, Iria Mujer Univ Nacl Educ Distancia - España
Universidad Nacional de Educación a Distancia - España
2 Amor Montane, M. - Univ Pompeu Fabra - España
Universitat Pompeu Fabra - España
Universitat Pompeu Fabra Barcelona - España
2 Montané, M. Amor - Universitat Pompeu Fabra - España
Universitat Pompeu Fabra Barcelona - España
Univ Pompeu Fabra - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 25.0 %
Citas No-identificadas: 75.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 25.0 %
Citas No-identificadas: 75.0 %

Financiamiento



Fuente
Fundación BBVA
Department of Foreign Philologies and their Linguistics at the National Distance the National Distance Education University (UNED)
"2015 BBVA Foundation Grants for Researchers and Cultural Creators" ("Convocatoria 2015 de Ayudas Fundacion BBVA a Investigadores y Creadores Culturales") grant
Ramon y Cajal contract
Universidad Nacional de Educación a Distancia

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This article is part of the "Automatic system to help in writing specialized texts in domains relevant to Spanish society" ("Un sistema automatico de ayuda a la redaccion de textos especializados de ambitos relevantes en la sociedad espanola actual") research project, which received a "2015 BBVA Foundation Grants for Researchers and Cultural Creators" ("Convocatoria 2015 de Ayudas Fundacion BBVA a Investigadores y Creadores Culturales") grant. This work was also supported by a Ramon y Cajal contract (RYC-2014-16935) associated with the Department of Foreign Philologies and their Linguistics at the National Distance the National Distance Education University (UNED). This research has been developed in the framework of the ACTUALing and IULATERM research groups. We would like to thank Josh Goldsmith for the translation of the text.
This article is part of the “Automatic system to help in writing specialized texts in domains relevant to Spanish society” (“Un sistema automático de ayuda a la redacción de textos especializados de ámbitos relevantes en la sociedad española actual”) research project, which received a “2015 BBVA Foundation Grants for Researchers and Cultural Creators” (“Convocatoria 2015 de Ayudas Fundación BBVA a Investigadores y Creadores Culturales”) grant. This work was also supported by a Ramón y Cajal contract (RYC-2014-16935) associated with the Department of Foreign Philologies and their Linguistics at the National Distance the National Distance Education University (UNED). This research has been developed in the framework of the ACTUALing and IULATERM research groups. We would like to thank Josh Goldsmith for the translation of the text.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.