Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The reciprocal relationship between bullying victims and perpetrators and its associated symptoms at school
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84902287827
DOI 10.18848/2327-0128/CGP/V20I03/48578
Año 2014
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Bullying among students at school is defined as the negative physical or verbal actions that take place, repeatedly over time, between perpetrators and victims. Its associated symptoms include solitude, absenteeism risk, and fear of school. The purpose of the current study is to explore the relationship between bullying victims and perpetrators and its related symptoms at school. The scale used in the survey was based on an official bullying scale distributed by the Ministry of Education in Chile. The modification included the distinction between perpetrators and victims, considering cyber, verbal, and physical bullying, and the bullying symptoms of students. The resultant sub-scales exhibited good reliability (alpha between 0,705 and 0,774). A sample of 253 school students participated in the study. Results show a significant reciprocal correlation between perpetrators and victims in physical and verbal bullying, both related to its connected symptoms. Results on consequences differentiate among gender (p < 0,001) and age (p = 0,024), but do not take into consideration school grades or the socioeconomic status of the schools. These findings emphasize the need to extend one-way models of bullying used in schools to more dynamic approaches that consider consequences for both perpetrators and victims, and to improve the related prevention programs. © Common Ground, Daniel Tello Silva, Florencia Casanova, Patricia Fuentes, Carla Tapia.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Silva, Daniel Tello Hombre Universidad del Bío Bío - Chile
2 Casanova, Florencia Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
Oregon State University - Estados Unidos
3 Fuentes, Patricia Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
4 Tapia, Carla Mujer Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.