Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Environmental education in Chile, a pending task
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84911370459
DOI
Año 2014
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Progress in environmental education in Chile has been slow and uncoordinated. The three main actors involved are the State, the universities and non-governmental organisations. The lack of interest in promoting it appears to be due to the post-modernist paradigm which permeates a part of Chilean society, and the dominant development model which relegates environmental matters to a secondary status. The present is a time of changes in social practices, and therefore an opportunity for these three actors to come together to promote professional education which matches this paradigm shift towards citizens who assume a more protagonic role and channel post-modern criticism without abandoning modern values.

Revista



Revista ISSN
Ambiente & Sociedade 1414-753X

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 MUÑOZ-PEDREROS, ANDRÉS Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.