Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



¿Un subsidio escolar para "nivelar la cancha" en el cuasi-mercado chileno?
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84920395972
DOI
Año 2015
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The foundation and purposes of the School Preference Subsidy (SEP) were analyzed as an inequality corrective, as applied to educationalinstitutions that receivebasic funding from the State, whether they are public or private. This subsidy supplements the contributions madeto educational institutions in other ways, adding resources for each"priority" student (from a low socioeconomic background) that is attended to, as well as for the proportion of students in thiscondition within the institution. Its purpose is to support establishments with the latest financial resources so that theyfulfill the terms of a "performance agreement" associated witheducational goals of diverse types. For some authors, this instrument implies a paradigm shift in relation to the previous financial instruments. For others, it is a modernization based on the same foundation. While a more modern intention is seen, in practice it takes on the role of a typicalmarket incentive. For that reason, it does not respond to an alternative paradigm. This dispute has relevant nuances and points of view, which are reviewed in the text.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Alarcón-Leiva, Jorge Hombre Universidad de Talca - Chile
2 Donoso-Díaz, Sebastián Hombre Universidad de Talca - Chile
3 Frites-Camilla, Claudio Hombre Universidad de Talca - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.