Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Social web and development of socio-communicative competences. The case of a public school in Chile Web social y desarrollo de competencias socio-comunicativas. El caso de una escuela pública en Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84923912370
DOI
Año 2015
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper aims to characterize the curricular insertion of GigaPan Web 2.0 in a primary school of Valdivia, Chile, with the purpose of developing socio-communicative competences. Methodologically, to systematize this case study, quantitative and qualitative data were found. On one hand, pre and post tests were applied to assess the progress and difficulties in scriptural competences command and, on the other hand, conversation groups were performed with students to think over metacognitive and motivational aspects present in educational innovation. The main results suggest that the scriptural progress is better expressed in commands such as Textual Coherence (14%) and Content Originality (17%) and the major difficulties are present in relevant ideas emphasis (3%) and Textual Cohesion (7%). About TIC implementation, conversation groups showed a positive disposition to mediation supported by social web and collaborative work.

Revista



Revista ISSN
Observatorio 1646-5954

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Flores-Aguilar, Paula Mujer Universidad Austral de Chile - Chile
2 Cardenas-Neira, Camila Mujer Universitat Pompeu Fabra Barcelona - España
3 Ulloa, Luis Cárcamo Hombre Universidad Austral de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.