Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Simulation in anesthesia: The importance of debriefing Simulación en anestesia: La importancia del debriefing
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84936762053
DOI
Año 2014
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In recent years, clinical simulation has been incorporated as an integral part of the curriculum of medical education in some countries. In this kind of learning, the simulated experience is a fundamental element, being the debriefing the essential support for this style of teaching is effective. The debriefing is used as a guided refl ection after a simulation, and aims to analyze, make sense and learn from the simulated experience, being an essential step in the learning process. There are several proposed models for this refl ection immediately after the clinical simulation, being the best known described by Jenny Rudolph, called «debriefing with good judgment», which we used routinely in our centre. Despite extensive evidence supporting the use of simulation as part of medical education, the experience currently available on debriefing after simulated scenarios is scarce in Anesthesiology, demanding more research about it, in order to find solid and valid results in this matter.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Anesthesiology And Pain Medicine
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 García-Soto, Nicolás Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
2 Nazar-Jara, Claudio Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Escuela de Medicina - Chile
3 Corvetto-Aqueveque, Marcia Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Escuela de Medicina - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.