Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Active learning to improve creativity of engineering students
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84938800738
DOI
Año 2008
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Forming creative and innovative engineers is a generalized promise in higher education institutions. It is aso a recognized need in diverse socia, educative and professional contexts, which is expressed in professiond profile s, educative models and accreditation criteria. Nevertheless recent surveys show that these and other important qualities of professionas are not developed at satisfactory levels by student during their careers. This paper presents an active learning educative experience intended to enhance creative and innovative capabihties of engineering students. Without having previous required knowledge nether experience in working together, students put in motion their individual and collective resources to produce innovative solutions to an apparently unsolvable challenge. While progressing in their projects and guided under a coaching style by their professors, students developed knowledge, abillties and attitudes to creatively solle unexpected and sometimes complex problems. Results show that active le anting may improve creativity and other important profession! qualties of future engineers.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Contreras, J. L. - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.