Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



El sentido de pertenencia en escuelas públicas de excelencia
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84960472972
DOI
Año 2016
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article reflects on the sense of belonging experienced by students at emblematic high schools in Santiago, Chile; the study analyzed students' pride in attending prestigious schools and their perceptions of the meanings of excellence, in comparison with directors' views. The data compiled from interviews with directors and focus groups, and questionnaires answered by students, led to the conclusion that students are proud to belong to an academic elite and do not restrict the conception of excellence to academic matters. This perception differs from the performative values of the Chilean school system, but is in agreement with directors' perceptions. The conclusion is that students identify with their school and conceive of excellence as personal, social, and civic development.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Quaresma, Maria Luísa Mujer Universidad Autónoma de Chile - Chile
Universidade do Porto - Portugal
2 Zamorano, Leandro Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile
Universidad Diego Portales - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.