Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Embodied reports in paramedicine mixed reality learning
Indexado
WoS WOS:000458510200001
Scopus SCOPUS_ID:85060708934
DOI 10.25304/RLT.V26.2150
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper is based on the second stage of a design-based research (DBR) project encompassing the initial prototyping of virtual reality (VR) simulation in paramedicine education using self-reported and biometric feedback data. In this discussion paper we present the range of reflections and theoretical possibilities that arose from the piloting experience and their implications in redesigning practice in paramedicine education. We focus on the foundational literature and epistemological understandings coming from neurophenomenological cognitive science applied in technology-enhanced learning, using mixed reality (MR) in paramedicine simulation learning as a case. We do so following the logic of a DBR methodological framework, in part demonstrating the usefulness of DBR when reflecting on applied practice to inform newer theoretical developments, leading to further integrated solutions in future practice. In addition, we also put attention on a conceptual shift from a focus on VR, to a focus on MR with emphasis on the associated benefits offered by MR learning situations within paramedicine education. Finally, we discuss the benefits of incorporating self-reported and biometric feedback data in paramedicine education in particular, and in technology-enhanced learning in general, for the design of meaningful learning experiences informed by emotional and physiological responses of learners.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Aguayo, Claudio Hombre Auckland Univ Technol - Nueva Zelanda
Auckland University of Technology - Nueva Zelanda
2 Danobeitia, Cristobal - Embodied Grp - Chile
Auckland University of Technology - Nueva Zelanda
Embodied Group - Chile
3 Cochrane, Thomas Hombre Auckland Univ Technol - Nueva Zelanda
Auckland University of Technology - Nueva Zelanda
4 Aiello, Stephen Hombre Auckland Univ Technol - Nueva Zelanda
Embodied Group - Chile
Auckland University of Technology - Nueva Zelanda
Embodied Grp - Chile
5 Cook, Stuart Hombre Auckland Univ Technol - Nueva Zelanda
Embodied Group - Chile
Auckland University of Technology - Nueva Zelanda
Embodied Grp - Chile
6 Cuevas, Alberto Hombre Embodied Grp - Chile
Auckland University of Technology - Nueva Zelanda
Embodied Group - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.