Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Dialogue and democratization - Deliberations on the role of the teacher in dialogue concerning controversial political and religious issues Dialog og demokratisering - Overveielser omkring læreres rolle i dialoger som omhandler kontroversielle politiske og religiøse spørsmål
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85014332232
DOI 10.18261/ISSN.1891-5949-2016-04-04
Año 2016
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



As a result of the processes of globalization and increasing pluralism, it has become increasingly important to democracy that citizens are able to participate in critical discussion, take the perspective of others, and articulate their opinions. Therefore, it is vital that students are able to acquire dialogic competence for democratic participation at school. Teaching through dialogue puts high demands on the teacher. One of the reasons for this is that some issues, especially those of a political or religious nature, can be controversial. In this article we discuss the role of the teacher in dialogue concerning contentious political and religious matters. We argue that the teacher can operate in many different ways: As facilitator, moderator, motivator, and Devil's advocate. In short, there is no single correct rule applicable to all cases. Consequently teachers must be able to make sound pedagogical judgements on the basis of the situation at hand.

Revista



Revista ISSN
Nordic Studies In Education 1891-5914

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Stray, Janicke Heldal -
2 Sætra, Emil Hombre

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.