Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Inclusive schooling : Are we on the right path ? L'inclusion à l'école: Sommes-nous sur la bonne route ?
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85014436945
DOI
Año 2016
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



If we take a look at the school paths of students with disabilities in regular schools, we realize that some of them have chaotic itineraries, some of them going as far as quitting school. Yet the french and chilean educational laws both promote inclusive schooling. Analyzing the points of view of different school protagonists, it is possible to point out at obstacles that delay and block the road to inclusion. The french and chilean institutional response for inclusive education show us advantages and limits. While looking for solutions, it is mostly important for all of us to understand the meaning of difficulty and to understand the historical reasons upon which the inclusive education programs were built and to raise the question about what difficulties really are.

Revista



Revista ISSN
Synergies Chili 0718-0675

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Delbury, Perrine Mujer

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.