Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The teaching of literature: Towards a consolidation of the field La didáctica de la literatura: Hacia la consolidación del campo
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85020211680
DOI 10.1590/S1517-9702201612151751
Año 2017
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Undoubtedly, the formation of readers is one of the most relevant social educational objectives that contemporary societies assign to school. In recent years, research and educational experience have shown that one of the keys to progress in this purpose is the attention paid to literary reading, as a privileged opportunity for developing reading habits and skills during compulsory schooling. Nowadays, we have access to a scientific field that deals specifically with this research domain: the teaching of literature. This article addresses the creation and progressive consolidation of this discipline in the general framework of educational research. For this, and building on extensive literature research, this essay summarizes the main sources of the didactics of literature, and the difficulties that have been weathered in its formation. Finally, it offers a detailed overview of the model of teaching and learning of literature, agreed on by the scientific community today. The text concludes by emphasizing the need to address the information resulting from the "actual" practice of literary education in the classroom as a central factor in the consolidation of the teaching of literature as a discipline.

Revista



Revista ISSN
Educacao E Pesquisa 1517-9702

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Munita, Felipe Hombre Universidad Austral de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.