Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Chilean educational centers and the external counselling process: A look from the perspective of its protagonists Os processos de assessoria externa nas escolas chilenas: Uma análise a partir da perspectiva de seus protagonistas Los procesos de asesoramiento externo a centros educativos Chilenos: Una mirada desde la perspectiva de sus protagonistas
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85025139146
DOI 10.14507/EPAA.25.2750
Año 2017
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The article presents the analysis of the assessment and perception of school principals, teachers and advisors with regard to the counselling processes developed in the context of the Preferential School Subsidy Law (PSS Law) developed in Punta Arenas (Chile). The purpose of this law is to help teachers to introduce future improvements in the teaching practice carried out in the classroom, and with that, to increase the students’ learning in the standardized tests. The investigation was focused on the analysis of the counselling process for the progress from the perspective of the actors involved in the process: counsellors, teachers and school principals in 17 public primary schools in Punta Arenas. A mixed quantitative-qualitative method was applied. A questionnaire ad hoc was designed and in-depth interviews were conducted. The results confirm that it is unrealistic to expect that the current counselling and accountability policies for results guarantee a quality education with equity if the Preferential School Subsidy Law (PSS Law) is not strengthened. By doing so, more autonomy would be given to the schools for selecting consultancy according to their needs and demanding the minimum standards for quality to the consultant companies. Therefore, the present research work intends to translate the findings obtained and grant them as inputs that allow the school leaders to make wiser decisions in matters of educational counselling.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Garay Aguilar, Mario Hombre Universidad de Magallanes - Chile
2 Sanchez-Moreno, Marita Mujer University of Seville - España
Universidad de Sevilla - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.