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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.
| Indexado |
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| DOI | |||
| Año | 2017 | ||
| Tipo |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
Faced with the expansion of obesity in Chile, the food labeling law was enacted. Which consists in adding on the front of the product black labels that indicate if it exceeds in one or more aspects the recommended nutritional indications (sodium, sugars, saturatedfat and calories). The aim of this study is to identify the opinions of people about this law. This study is upon a population of 296 participants of both genders and 15 years old and above, from different regions of Chile, who answered an online questionnaire. A further 53% suggested that more information be given about the specific implications, 43.9% said that the law would not switch their dietary behaviors and 45.6% would change them. The majority of participants think that they need more information and they would like to know the real meaning of healthy eating.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | CRUZAT-MANDICH, CLAUDIA VERONICA | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
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| 2 | Calderón, Paula Lizana | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
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| 3 | Diaz-Castrillon, Fernanda | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
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| 4 | Oda-Montecinos, Camila | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
Universidad Católica del Norte - Chile |
| 5 | Campos, Valentina | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
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| 6 | Jiménez, Teresita | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
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| 7 | Saravia, Susana | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
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| 8 | Silva, Victoria | Mujer |
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
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| Agradecimiento |
|---|
| Para el análisis de las respuestas a las preguntas abiertas, se utilizó análisis de contenido, entendido como el conjunto de procedimientos interpretativos de productos comunicativos (mensajes, textos o discursos) (10), para lo cual se definie-ron conceptos o categorías que emergían de los datos, es decir, por medio de un procedimiento inductivo, sin ideas pre-concebidas, y se fueron agrupando para luego determinar la cantidad en función del total de respuestas a esa pregunta. Cabe mencionar que el análisis fue reali-zado por tres investigadores, lo que permite asegurar el criterio de triangulación de analistas (11). |