Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Fine-Grained Open Learner Models: Complexity Versus Support
Indexado
WoS WOS:000850446100008
Scopus SCOPUS_ID:85026738501
DOI 10.1145/3079628.3079682
Año 2017
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Open Learner Models (OLM) show the learner model to users to assist their self-regulated learning by, for example, helping prompt rejection, facilitating planning and supporting navigation. OLMs can show different levels of detail of the underlying learner model, and can also structure the information differently. As a result, a trade-off may exist between the potential for be.er support for learning and the complexity of the information shown. .is paper investigates students' perceptions about whether offering more and richer information in an OLM will result in more effective support for their self-regulated learning. In a first study, questionnaire responses relating to designs for six visualisations of varying complexity led to the implementation of three variations on one of the designs. A second controlled study involved students interacting with these variations. .e study revealed that the most useful variation for searching for suitable learning material was a visualisation combining a basic coloured grid, an extended bar chart-like visualisation indicating related concepts, and a learning gauge.

Revista



Revista ISSN
978-1-4503-4635-1

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Guerra-Hollstein, Julio Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
2 Barria-Pineda, Jordan Hombre University of Pittsburgh - Estados Unidos
Univ Pittsburgh - Estados Unidos
3 Schunn, Christian D. Hombre University of Pittsburgh - Estados Unidos
Univ Pittsburgh - Estados Unidos
4 Bull, Susan Mujer UCL Institute of Education - Reino Unido
UCL - Reino Unido
5 Brusilovsky, Peter Hombre University of Pittsburgh - Estados Unidos
Univ Pittsburgh - Estados Unidos
6 ACM Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.