Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Introduction to engineering: A STEM-PBL approach
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85034210538
DOI
Año 2017
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The course Introduction to Engineering (ITE) at The Universidad Técnica Federico Santa Maria (USM) was redesigned to provide an integrated and formative learning experience where students needed to apply contents from other first year courses to solve small but authentic engineering problems, all related to the nuclear disaster in Fukushima. Meshed into the problem were exercises to practice study skills such as time-management. The results show that the approach not only helped the students' learning of science, technology, engineering and mathematics (STEM) topics, for example trigonometry, but also improved their confidence in solutions that they provided. Weekly student journals and a focus group organized after the end of the semester, show that this type of integrated course is a viable avenue to implement a STEM-Problem Based learning (PBL) approach, with measurable impact on learning skills and confidence of understanding Math and Science topics by freshmen engineering students.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Aizman, Arie Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
2 Bernold, Leonhard Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
3 Diaz, Brayan Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
4 Alarcón, Hugo Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
5 Olivares, Ángela Mujer Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
6 Mora, Celin - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors would like to acknowledge funding from project MECESUP 1408 and program Engineering 2030. Infrastructure and logistics provided by the Center of Learning Basic Sciences at USM is also acknowledged.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.