Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||
| DOI | 10.1590/ES0101-73302017160018 | ||
| Año | 2017 | ||
| Tipo |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
This paper raises the need to consider the socio-cultural features to create learning scenarios where reading and writing practices constitute a tool of academic achievement. The sample consisted of 48 high school students from a Chilean public school. Data were collected using a Likert-type scale and focus group. Obtained information was qualitatively analyzed considering the Social Representations theory, thus, core and peripheral elements related to beliefs, opinions and attitudes about the students’ context were identified. Results showed that peripheral elements of students’ social representation would provide inputs to generate didactic designs that would strengthen the literacy levels.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Sandoval, Beatriz Figueroa | Mujer |
Universidad de Concepción - Chile
|
| 2 | Neumann, Mariana Aillon | Mujer |
Universidad de Concepción - Chile
|
| 3 | Martínez, Angie Neira | Mujer |
Universidad de Concepción - Chile
|
| 4 | Rosales, Lucía Ubilla | Mujer |
Universidad Católica de Temuco - Chile
|
| Agradecimiento |
|---|
| *Esta investigación forma parte del Proyecto Fondecyt Regular Nº 1140664: “Diseño multimodal en prácticas letradas escolares: avances desde los códigos restringidos a los elaborados” desarrollado desde marzo de 2014 a marzo de 2017 y es financiado por la Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica (CONICYT) de Chile. 1Universidad de Concepción, Facultad de Educación – Concepción, Chile. E-mails: bfiguero@udec.cl, maillon@udec.cl y angieneira@udec.cl 2Universidad Católica de Temuco, Facultad de Educación – Temuco, Araucanía, Chile. E-mail: lubilla@uct.cl DOI: 10.1590/ES0101-73302017160018 |