Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Students with attention deficit disorder carrying out tasks of reading comprehension and text production: A comparative study in 4th-grade students of primary education in Chile Estudiantes con déficit atencional enfrentando tareas de comprensión lectora y producción de textos: Un estudio comparativo en alumnado de 4° anõ de educación primaria en Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85044755331
DOI 10.15359/REE.21-3.7
Año 2017
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The present article aims to compare the performance in students with Attention Deficit Disorder to those who do not present it, in tasks of reading comprehension and text production carried out by students attending the fourth grade of primary education. This quantitative, nonexperimental comparative study aims to provide evidence regarding the way in which this condition limits the learning outcomes in the tasks of comprehension and production of texts, language, and communication. One the main findings of this research was that students with attention deficit disorder showed lower reading comprehension performance than their peers who do not presented this diagnosis. This same tendency was observed in the results of the texts production tasks. This implies that the disorder affecting the attention in students with it interferes in the process of language learning. This generates challenges and new questions for those who do research in this topic; and for the case of teachers, it presents new challenges when planning the teaching in order to adapt it to the specific requirements of these students in the area of language.

Revista



Revista ISSN
Revista Electronica Educare 1409-4258

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Inostroza, Fabian Hombre University Alberto Hurtado - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.