Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Incidence of Lamy's Theorem in static learning: Balance of forces
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85050138767
DOI 10.1088/1742-6596/1043/1/012051
Año 2018
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research is within the thematic area education, especially within Didactics of physics, which is based on the existing problems in the teaching and learning of physics both at the level of secondary education and higher education. This research is based on meaningful learning theory raised by Ausubel, which provides valuable elements for the teaching of physics, with higher levels of understanding of the information and resistant to oblivion. The objective was to determine the incidence of the theorem of Lamy in the learning of the equilibrium of three forces, applied to the students of exact sciences of the Universidad National de Chimborazo. It is considered a quantitative correlational research with a quasi-experimental design. The method used was the hypothetical deductive because it allowed to observe the phenomenon, consider a hypothesis for the explanation of the same. By the test of normality of the data is used evidence not parametric and, considering the statistical test of Wilcoxon resulted in a significant difference, between the application of the theorem of Lamy and the analytical method of decomposition of forces in problem solving on equilibrium of three forces.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Physics And Astronomy (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sánchez Salcán, N. J. - Universidad Nacional de Chimborazo - Chile
Universidad Nacional de Chimborazo - Ecuador
2 Londo Yachambay, F. P. - Escuela Superior Politécnica de Chimborazo - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.