Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Coupling dynamic energy and daylighting simulations for complex fenestration systems simulation experiences for the thermal performance improvement of naturally ventilated classroom in the tropics of Costa Rica
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85051344941
DOI
Año 2015
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In tropical developing countries, the considerations of energy efficiency and quality of school buildings are minimal, compromising the minimum internal comfort. This paper explores the effects on thermal comfort and energy generated by performing parametric variations on the typical configuration of naturally ventilated classrooms in tropical Costa Rica. Using dynamic simulations by the software Design Builder, weather data and surveys of comfort, classrooms with the same design pattern in three locations prone to overheating were analysed. Effects on energy demand and the operative temperature of the enclosure by varying bioclimatic parameters of passive cooling and solar control were reviewed. The results indicate that certain configurations can optimize the performance of the typology of the cases studied, generating the possibility of applying these design parameters to new configurations of classrooms to be built in the area. The impact of choosing appropriate design considerations and the use of simulation tools to verify building performance is demonstrated. In addition the combined potential of using passive cooling and solar control to achieve favourable thermal conditions for the user and to solve an energy demand improvement of school buildings was proved.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Soto, Emily Vargas Mujer Universidad del Bío Bío - Chile
2 Fuica, Gerardo Saelzer Hombre Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.