Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Writing across the curriculum program design: Theoretical choices and strategic actions Diseno de un programa de escritura a traves del curriculum: Opciones teoricas y acciones estrategicas
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85051988716
DOI
Año 2017
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The growing interest in the development of writing in tertiary education has led to the emergence of a great diversity of programs which aim to support students in the task of communicating academically within their disciplines. Considering this context, this paper presents some of the theoretical options and strategic actions carried out in order to develop a writing program in Chilean tertiary education. The integration of diverse theoretical approaches is discussed, with focus on the contributions of each theory for the main purposes of the program. In addition, strategic decisions related to the development of the program are described, advancingitsrelevanceforthe creation of a writing program that acknowledges the needs and ruling principles of the institution where it emerges, in order to develop an organic relation with it. The paper aims to contribute to the domain of writing programs in Chile and Latin America, proposing a model that could address the growing need of teaching writing tertiary institutions face in these contexts.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Montes, Soledad Mujer Universidad de Chile - Chile
2 Lizama, Margarita Vidal Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
universitaria como política institucional: Una investigación acción. Ponencia presentada en el I Congreso Nacional “Leer, Escribir y Hablar Hoy”, Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires, Argentina.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.