Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



From the analysis of syntactic transfers to the definition of didactic principles for the teaching of grammar in French L3 Del análisis de las transferencias sintácticas a la definición de principios didácticos para la enseñanza de la gramática en Francés L3
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85052391569
DOI
Año 2017
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the first part of our paper, we will present the main results of a study about background languages' role (Spanish L1 and English L2) in French L3 interlanguage construction through the analysis of some syntactic transfers in structures like "Verb + (Preposition) + Noun phrase or Infinitive" and "Verb + Object pronoun". We analyzed 484 written productions made in 2013 and 2014 by 28 first-year students of the Translation/Interpretation program of Universidad de Concepción, in Chile. In the second part, we will use these results to outline some didactic principles concerning these particular grammatical structures. We want to propose some work and reflection guidelines to foreign language teachers who deal with similar multilingual teaching/learning situations and we hope we can show them why it is important to be aware of background languages' influence in a third language acquisition process.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gutiérrez, Isabel Alvarado Mujer Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.