Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Incorporating Blended Learning Processes in K12 Mathematics Education Through BA-Khan Platform
Indexado
WoS WOS:000552686200026
Scopus SCOPUS_ID:85053196113
DOI 10.1007/978-3-319-98572-5_26
Año 2018
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study explored the impact of the use of Khan Academy as an instructional and practical teaching material in primary and secondary school classrooms. The goal was to measure the platform’s effects on Chilean public school students’ performance in mathematics. We used blended learning methodologies consisting of a mixture of individual work and workshops guided by teachers according to the progress of each student. This process was supported by the Khan Academy and BA-Khan Academy platforms. The latter tool, BA-Khan Academy, facilitates teachers’ engagement with the blended learning process. Our analysis indicates that in the grade levels involved in the study, the students who received instruction with blended learning methodologies showed better results than control groups, both in mathematics assessments in class and on national standardized tests.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
Theoretical Computer Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Henríquez, Valeria Mujer Universidad Austral de Chile - Chile
2 Scheihing, Eliana Mujer Universidad Austral de Chile - Chile
3 Silva Fernández, Marta A. Mujer Universidad Austral de Chile - Chile
4 PammerSchindler, V -
5 PerezSanagustin, M -
6 Drachsler, H -
7 Elferink, R -
8 Scheffel, M -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
DID-UACh

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Acknowledgements. This work was partially funded under FIC15-10 “Learning and teaching mathematics in the 21st century” and DID-UACh.
This work was partially funded under FIC15-10 "Learning and teaching mathematics in the 21st century" and DID-UACh.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.