Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Towards an integrated educational platform to help assess capstone project teams
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85055448805
DOI
Año 2018
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Capstone courses offer a favorable environment for the development of student's skills through an approach with theoretical and practical components. However, proper coordination between the students, stakeholders and academic team is very difficult to achieve. The lack of proper tools for addressing this issue along with time constraints often hinder the students from attaining the desired course outcomes. This paper presents an integrated environment to conduct capstone courses in Software Engineering. We make a review of the framework for best practices applied in these courses and describe SharedBoard, an educational tool used as a central supporting for managing each student project and as a source for our data analysis. We propose a series of Learning Analytics to verify the alignment of student activities with learning outcomes in management skills. Analytics are shown to validate the abilities of the students for planning, scheduling and tracking their projects. Finally, conclusions and future works are discussed in this paper.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Neyem, Andres Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Diaz-Mosquera, Juan Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 BENEDETTO, JOSE, I Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.