Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Relationship between the theoretical and practical learning achievements in the Skeletal Muscle Kinesiology subject and its evaluation methods Relación entre los logros de aprendizaje teórico y práctico de la asignatura Kinesiología Músculo-Esquelética
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85055743098
DOI 10.1016/J.EDUMED.2018.10.003
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Objective: To describe the relationship between the theoretical and practical learning outcomes in the subject of skeletal muscle kinesiology of the kinesiology degree. Method: A descriptive study was carried out on of the theoretical and practical evaluations of 161 students of skeletal muscle kinesiology in four courses during the 2014-2017 period. A study was made on the relationships between theoretical and practical results using the Spearman correlation and by plotting linear regressions. Results: The overall theoretical mean of the total sample was 48.3%, and the practical mean was 59.9%. There was no relationship between the theoretical and practical results (r =.073, P =.53). In the four courses evaluated, two of them did not show a significant relationship, one had a weak negative correlation (r = −.315, P =.042), and the other had a weak positive relationship (r =.283, P =.046). Conclusions: By the analysis of results of this study it can be concluded that there is no relationship between the results obtained from the theoretical evaluations of the subjects and the practical evaluations for the sample evaluated (r =.073, P =.53). Practical evaluations showed more satisfactory results, with a higher level of achievement than in the theoretical tests. These data suggest that a good result in theoretical evaluations is not related to or predicts a similar result in practical evaluations.

Revista



Revista ISSN
Educacion Medica 1575-1813

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Medicine (All)
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Quiroz Sandoval, Gonzalo Hombre Universidad Arturo Prat - Chile
2 Moreno Bravo, Claudia Mujer Programa de Habilidades para la Vida - Chile
3 Kock Schulz, Alejandro Hombre Centro Kinésico Kinex - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.