Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||
| DOI | 10.1590/1980-4415V32N62A03 | ||
| Año | 2018 | ||
| Tipo |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
This report presents the results of a research that inquired about the effects over freshmen of initial Mathematics courses at university have on the learning of contents which aims to the comprehension and use of deductive structures frequently used in reasoning or argumentations. This issue is interesting in Uruguay, because of students' high rates of desertion at first year. Antecedents to this study are an analysis of textbooks and classroom notes taken by students, in search of evidence about how explicit are these structures in teaching practices. Among the results observed, it may be highlighted that only the participation in Mathematics courses, in absence of intentional instruction, seems not to be enough to acquire skills on these subjects, and only few evidences were found that shows that teaching takes in consideration instruction in Logic, except in specific texts or courses.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Lacues Apud, Eduardo Mario | Hombre |
Universidad Católica del Uruguay - Uruguay
|
| 2 | Moreno, Leonora Díaz | Mujer |
Pontificia Universidad Católica de Chile - Estados Unidos
Universidad de Valparaíso - Chile |
| 3 | Huertas Martinez, Juan Antonio | Hombre |
Facultad de Psicologia Universidad Autónoma de Madrid - Estados Unidos
Universidad Autónoma de Madrid - España |
| Fuente |
|---|
| Pontificia Universidad Católica del Ecuador |
| Facultad de Ingeniería y Tecnologías |
| Agradecimiento |
|---|
| Se decidió trabajar con estudiantes ingresantes a carreras de la Facultad de Ingeniería y Tecnologías (FIT) de la Universidad Católica del Uruguay (UCU); en Informática (en adelante grupo I) fueron los trece integrantes que completaron todas las instancias (doce de ellos hombres), por un lado, y por otro, en Electrónica, Telecomunicaciones, Industrial o Alimentos (grupo O) con veinte integrantes finales (catorce de ellos hombres). |