Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Work engagement, teaching practices with motivational effects, and learning-oriented classroom motivational climate Vinculación psicológica con el trabajo, prácticas docentes con efectos motivacionales y clima motivacional de la clase orientado al aprendizaje
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85059224887
DOI
Año 2018
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The influence of teaching practices on student motivation is indisputable. The concept of work engagement developed by positive psychologists can help pinpoint this influence. This study aimed to determine the relationships between work engagement of teachers, their teaching practices with motivational effects and learning-oriented classroom motivational climate. The study involved 46 teachers and 1,266 students. Students answered the Classroom Motivational Climate Questionnaire and teachers answered the Utrecht Work Engagement Scale and an adapted form of the Classroom Motivational Climate Questionnaire. Work engagement of teachers was positively and significantly correlated with learning-oriented classroom motivational climate perceived by students and with teaching practices with motivational effects reported by teachers. The relevance of work engagement and wellbeing of teachers on teaching practice and student motivation is discussed.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Leal-Soto, Francisco Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
2 Carmona-Halty, Marcos Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
3 Dávila-Ramírez, Juan Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
4 Valdivia, Yesennia - Universidad de Tarapacá - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.