Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The understanding of the derivative concept in higher education
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85059528292
DOI 10.29333/EJMSTE/100640
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aim of this work was to identify and characterize the levels of development of derivative schema. In order to do so, a questionnaire to 103 university students with previous instruction in Differential Calculus was applied. The questionnaire was composed of three tasks. For the identification of the levels of development of schema and their subsequent characterization, we consider the framework proposed by the APOS theory. In particular, this framework was operationalized through the establishment of 27 variables that allowed for the breakdown of the resolution protocols from the questionnaire into discrete elements. In this way, we obtained a vector associated with each of these variables. The identification of students assigned to each level of development of schema was carried out by a cluster analysis. Subsequently, we performed a statistical analysis of frequencies and implicative, with the 27 variables, which allowed to characterize the levels of development identified.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 FUENTEALBA-AGUILERA, CLAUDIO EDUARDO Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
2 Badillo, Edelmira Mujer Universitat Autònoma de Barcelona - España
3 Sánchez-Matamoros, Gloria Mujer University of Seville - España
Universidad de Sevilla - España
4 Cárcamo, Andrea Mujer Universidad Austral de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Ministerio de Economía y Competitividad
Universidad Austral de Chile
Spanish Ministry of Economy and Competitiveness
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
Facultad de Ciencias de la Ingeniería of the Universidad Austral de Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work has been partially funded by Projects EDU2014-54526-R, EDU2015-65378-P, EDU2016-81994-REDT and EDU2017-87411-R (The Spanish Ministry of Economy and Competitiveness), by "SGR-2017-101" (GIPEAM, AGAUR) and the Facultad de Ciencias de la Ingeniería of the Universidad Austral de Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.