Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Effect of explicit instruc-tion on implicature's in-terpretation in english-speaking learners of span-ish as a second language Efecto de la instrucción explícita sobre la interpretación de implicaturas en aprendientes angloparlantes de español como segunda lengua
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85059747689
DOI 10.25267/PRAGMALINGUISTICA.2018.I26.19
Año 2018
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper aims to determine first the effect of explicit instruction on the comprehension of implicatures in Spanish as a Second Language (SSL); second, whether there is a connection be-tween learners' grammatical accu-racy and their ability to understand such implicatures; and third, if there is a type of implicature which proves more difficult/problematic to acquire. The sample was formed by 23 participants, learn-ers of SSL. They were divided into 6 groups (3 experimental groups and 3 control groups) according to their competence level in Spanish. The 3 experimental groups partici-pated in a 30- minute-long explicit instruction session about implica-tures. Even though the statistics did not support the results, there was a slight improvement of the group with the highest competence level. This result is line with previ-ous studies showing that highest level learners profit more from ex-plicit instruction to interpret impli-catures.

Revista



Revista ISSN
Pragmalinguistica 1133-682X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vega, Gloria Toledo Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Celis, Fernando Antonio Soto Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.